Usch!

Jag är otroligt dålig med det här. Det har faktiskt inte varit brist om saker att skriva om här, men jag har väll blivit lite lat och upptagen. Fast det tar inte äns 10-15 min att skriva hit lite vad som hänt och skett. Hmm.. var skall jag börja? I förstahand kan jag väll berätta att jag börja träna i vårt innebandy lag igen, FBC Elit. Den här gången tränar jag dock till målvakt! Idén kom ursprungligen från förra säsongen då vi hade matcher men igen målvakt. Så förra tränaren, Henkka, föreslog att den som är intresserad får pröva. Så jag tog möjligheten till akt och träna efter matcherna kanske en 2-3 gånger i målet. Sen kom min ca. 6 månader långa paus... Då sugen kom tillbaka så förstod jag att de skulle behöva en målvakt till årets Storvreta och även en målvakt till skolinnebandyn. So here I am! Det har varit faktiskt roligt, lite frustrerande kanske till början. Jag klarar av skott, men sedan tycker jag att jag helt enkelt suger som målvakt i matcher, vilket inte är ju så himla bra... Men, allting har sin tid. Vad kommer till skolinnebandy turneringen, så kom vi vidare! Förra året blev det silver, jag spelade på plan, detta år hoppas vår gymnastiklärare på guld, med mig i målet... *Kröhöm*, no pressure.
Vad annat? Jag var förra veckan till Helsingfors med Etta på en ABI-fest i Royal Onnela. Vad kan jag säga, kul!! Jag tror der blir några flera sådana tillfällen för oss i fortsättningen. Vad som kommer till skolan, så börjar jag ha sakerna under kontroll. Jag fungerade som ordförande på våran Paneldebatt med Maarit Feldt-Ranta och Tomas Blomqvist. Helt okey, men jag skulle helst inte ha blivit på bild till EU-etelä... Njaah, ei voi mitään! Ingen Affes blev det heller, vilket kändes ganska skönt. Men nästa vecka blir det på fredagen! Jag var så glad att vakna idag på morgonen i varma sängen då det regnade och stormade ute. Ovädret fortsätter ennu också. Så förstås blev det att rösta i kommunalvalet. Vi skall se om pappan min kommer in eller inte.
Idag blir det träningsmatch mot HaHy, Hangö. Vi hoppas på det bästa, dock är de ganska avancerade. Hmm... det var ganska långt det som hänt under de senaste två veckorna, många smådetaljer dock utlämnade. Jag skall försöka och förbättra mig med detta bloggande nu, försöka...

Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0