Beslutsamhet

Så har det gått några dagar igen sedan man bloggade. Jag måste säga, att jag förstår inte vart all tid far. Fast vi på natten mellan lördag och söndag fick en timme till, har absolut inget ändra. Varför skulle det ändra? Jaa, kanske man skulle ha blivit piggare och orkat mera, jag vet inte. Men jag måste säga att jag på något sätt upplevt en förändring, en mycket positiv sådan. Det har säkert hjälpt att man fått sakerna någotlunda under kontroll att man börjat märka vilka saker under stressens tid farit snett. Kanske det låter fånigt, men jag tror på riktigt att jag kan ändra mitt liv till det som jag vill att det skall vara. Det är ändå mitt liv, mina beslut, min framtid. Jag har läst en psykologisk bok som jag en tid sedan anpassade till mitt liv och det fungerade otroligt bra. På senaste tiden har det blivit mindre men tidvis har jag änvänt det och också då fungerat. Angående ämnet har jag ennu två böcker till, och började igår läsa på den andra. Det har givit mig en boost och inspirerat mig ennu mera till en förändring. Problematiken är dock det att ändringen sker inte över en natt och jag har ett otroligt dåligt tålamod. Men för att följa det psykologiska tankesättet, så kommer det att hända, för att jag vill det! Jag har tom. tagit ett litet projekt till mig som jag med detta skall, och faktiskt skall, fullgöra! Det är dags att även tuffa till sig, för livet utanför denna lilla stad är troligtvis värre.
The strongest survive!

Word up!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0