Öde

Den allmänna sinnesstämningen har helt tydligt ändra åt mig under den senaste månaden. Från att ha varit den som vill vara på allas sida, till att ha blivit mer självisk. Förstås i måttlig mängd men när man tänker på det, så handlar det om ens eget liv, egna val, egen framtid. Varför skulle man leva den så mycket enligt andras liv? Valen skall göras enligt eget tycke och smak med med en viss tanke på andras välmående. Det är ganska svårt att förklara det, men jag tror ni förstår vad jag menar.
Något som jag även har börjat uppskatta är ödet, detta kombinerat med mitt nya tänkande. Från att ha tagit motgångar väldigt hårt och personligt har jag bytt om till att acceptera det hända och tro på det att justice eller ödet korrigerar det. Helt enkelt att följder kommer med tiden till rätt person och den som dömts fel gottgörs. Detta bevisades med en gårdags händelse och händelser mycket långt under den senaste månaden. Ögonblicket då man förståd att ödet hade slagit in, kunde man inte låta bli att känna vågen av lättnad och lycka. Hårda tider medför goda. För övrigt kunde inte gårdagen ha blivit bättre, man tackar!
Fick på samma gång en känsla av stor avundsjuka då jag i vårt tamburskåp och hittade mammas hög av otroligt vackra och stiliga vinter/höst klackskor. Just sådana som man själv skulle villa ha en hög av. Jag prövade på några och kunde bara konstatera att jag vill ha dem. Tyvärr har jag fått några av pappas gener och är lång till växten, vilket medför stora fötter, rättare sagt 41, då min mamma har ca. 38. Lycka till att gå stiligt i de skorna då det ända du kan tänka på är den ohärdiga smärtan. Det finns väll helt enkelt inget annat alternativ än att börja själv köpa nya skor, mycket nya skor.
Men nu är det träningar som gäller!

Hasta la Vista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0